vineri, 28 august 2009

De ce la KFC totul este bine pus la punct


Daca ati fost macar o data intr-un local KFC (si e foarte probabil ca ati fost, avand in vedere ca in Romania aproape 10 milioane de clienti pe an calca pragul unui restaurant KFC), sigur ati remarcat modul deosebit in care sunteti tratati de catre angajatii de la case. Acestia respecta cu sfintenie cultura organizationala a companiei, sintetizata prin principiile "How we work together", in numar de opt. Primul dintre ele este Customer Mania. Suna pompos, dar el nu vrea decat sa transmita ideea ca la KFC ti se da intotdeauna mai mult decat te astepti: zambet, respect, profesionalism, calitate, oferte si promotii mai mult decat inspititoare, servetele umede pentru a-ti dezinfecta mainile inainte sa mananci, ambalaje si pungi gratuite pentru mancarea la pachet etc. KFC promoveaza in randul valorilor sale si Increderea in oameni, adica angajatilor KFC le sunt incurajate ideile originale. De asemenea, lucratorii sunt sarbatoriti cand au realizari, totul in marea echipa KFC stand sub semnul Recunoasterii. Dar pentru a avea realizari, angajatii au bineinteles nevoie de Instruire si Suport in desfasurarea sarcinilor. La acestea se adauga Responsabilitatea cu care este tratat fiecare client din restaurantele KFC.
Toate principiile de pana acum indica caracteristica de baza a culturii organizationale KFC: Perfectiunea, iar la ea nu se poate accede decat printr-o Energie Pozitiva si o Munca in Echipa adevarata.